رقابت بزرگ بازی‌سازی مستقل برای رایانه‌های شخصی

12:47 ۱۹۷ روز و ۱ ساعت پیش ایتنا 425 0
رقابت بزرگ بازی‌سازی مستقل برای رایانه‌های شخصی

ایتنا - علی‌رغم توجه مضاعف به بازی‌های موبایل، هنوز صنعت بازی‌سازی برای رایانه‌های شخصی جدی گرفته می‌شود و گسترش می‌یابد.

ایتنا


دومین دوره رویداد لِوِل آپ (Level Up)، با هدف تولید و ساخت بازی‌های کامپیوتری برای رایانه‌های شخصی و با تمرکز با فرهنگ بازی‌سازی مستقل برگزار می‌
به گارش ایتنا  در این  رویداد که از 10 خرداد آغاز می‌شود و تا ۲۲ تیر ماه هم ادامه پیدا می‌کند، به گفته امیرحسین فصیحی، مدیرعامل شرکت فن‌افزار، در امتداد شعار جهانی‌سازی دوره گذشته، عبارت «تیم‌بساز، بازی‌بساز» برای معرفی خط مشی برگزیده شده است تا اهمیت تیم‌سازی و نگرش گروهی را برای بازی‌سازان جوان پر‌رنگ کند.
 او در توضیح تغییر نگاه این رویداد محبوب به سمت بازی‌های رایانه‌ای گفت: «باور داریم که علی‌رغم توجه مضاعف به بازی‌های موبایل، هنوز صنعت بازی‌سازی برای رایانه‌های شخصی جدی گرفته می‌شود و گسترش می‌یابد. از سوی دیگر، امسال، شرکت فن‌افزار در کنار خود هیولا، پلتفرم عرضه دیجیتال بازی‌های کامپیوتری را نیز به عنوان بازوی برگزار کننده رویداد می‌بیند و از همین رو تصمیم گرفته است که در این دوره روی بازی‌های کامپیوتری (PC Games) و فرهنگ بازی‌سازی مستقل تمرکز شود.»
 
محتوای ایرانی برای بازارهای جهانی
اولین دوره این رویداد دو سال پیش با شعار «در مسیر جهانی شدن» برگزار شد که در طی آن، ۱۷۴ تیم از اقصی نقاط ایران به رقابت پرداختند و ۶۴ محصول وارد مرحله داوری شدند. تفاوت عمده این دوره نسبت به دوره پیشین بها دادن به «قالب (Theme)» در بازی‌سازی است.
امیرحسین فصیحی درباره چارچوب‌های بازی‌سازی در این دوره از رویداد level up چنین می‌گوید: «امسال، تم ساختاری و تم محتوایی برای بازی‌های در نظر گرفته شده است. تم ساختاری، نوع بازی را مشخص می‌کند و تم محتوایی نیز با تکیه بر فرهنگ و هنر ایرانی، حال‌وهوای کلی بازی را روایت می‌کند.»
او در این مراسم از جای خالی بازی‌های رقابتی چندنفره در بازار ایران سخن گفت و اضافه کرد: «بازی‌هایی که ساخته می‌شوند باید از نوع چندنفره رقابتی (Competitive Multiplayer) باشند. چنین سبک بازی‌های در بازار ایران کمتر یافت می‌شوند و در بازارهای جهانی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و طرفداران بسیاری دارند. ساخت بازی‌های چندنفره رقابتی با الهام گرفتن از فرهنگ غنی و هنر ایرانی می‌تواند مخاطب‌های داخلی و خارجی را به سمت بازی‌های مستقل ایرانی بکشاند.»
او همچنین درباره تمرکز این رویداد برای تولید بازی روی کامپیوترهای شخصی سخن گفت: «بستر ایده‌آل برای این دست بازی‌ها، رایانه‌های شخصی است. به همین منظور تصمیم گرفتیم امسال تمرکز را روی این بخش از صنعت بازی بگذاریم و تیم‌های مستقل را تشویق کنیم تا در این راه قدم بگذارند.»
 
ثبت‌نام در رویداد
کسری تهرانی، مدیر توسعه تجاری هیولا،  در توضیح روند برگزاری رویداد گفت: «تیم‌های علاقه‌مند به شرکت در رویداد Level Up فرصت دارند در بازه‌ی زمانی ۱۱ تا ۲۲ تیر در وب‌سایت levelup.fanafzar.com مشخصات خود را ثبت کنند. البته تدابیری نیز اتخاذ شده است تا کسانی که تیم کامل ندارند بتوانند تیم‌سازی و در این رویداد شرکت کنند.»
 به گفته این مدیر هیولا،  تیم‌ها پس از تائید و ورود به رویداد می‌توانند از بین  مربیان (Mentor) یکی را به عنوان مربی خود انتخاب کنند تا در طول این دوره از تجربه‌های او استفاده کنند و هنگام ساخت بازی از راهنمایی‌های او کمک بگیرند.
او از علاقه‌مندان دعوت کرد  برای اطلاعات بیشتر به صفحه‌های اجتماعی رویداد لِوِل‌ آپ و هیولا در توییتر و اینستاگرام یا Hayoola.com مراجعه کنند.

تهرانی همچنین به روند برگزاری رویداد و مراحل آن اشاره کرد و افزود:«‌تیم‌های ثبت‌نامی ۸هفته فرصت دارند تا پروژه خود را بسازند. این رویداد در سه مرحله برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگان باید برای عبور از هر مرحله، موارد خواسته شده از آن‌ها را ارسال کنند. آخرین مرحله یا همان مرحله سوم، ارسال خروجی بازی است که باید نسخه آزمایشی قابل بازی (Playable Demo) باشد به طوری که جذابیت و حس‌وحال بازی را کاملا به نمایش بگذارد. در واقع، به اصطلاح بازی‌سازان باید برشی عمودی (Vertical Slice) از بازی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر ویدئو آموزشی فن‌افزار درباره برش عمودی را در آپارات ببینید.
 
جوایز و داوری مسابقه
 یاسر ژیان، یکی از مربیان رویداد، با اعلام آنکه بخشی از جوایز مسابقه به‌ترتیب مبلغ ۳۰، ۱۵ و ۷ میلیون تومانی برای تیم‌های اول تا سوم است گفت: «با حمایت هیولا از این رویداد، بازی‌سازان در این دوره می‌توانند محصول تولیدی‌شان را تحت عنوان «دسترسی سریع» (Early Access) که روشی مرسوم در بازی‌سازی مستقل برای تأمین سرمایه جمعی است در این پلتفرم عرضه کنند. به این ترتیب تیم‌ها می‌توانند از این فرصت و سرمایه‌ای که به دست می‌آورند برای تکمیل محصول خود استفاده کنند.»
او تاکید کرد تیم‌ها باید بتوانند بر اساس شرایطی که در وب‌سایت توضیح داده شده است محصولی قابل بازی تا هیئت داوران این رویداد آن را در روز قضاوت ارزشگذاری کنند. همچنین در ادامه افزود: «Level Up در تلاش است تا فضایی پدید آورد که علاقه‌مندان و تیم‌های بازی‌‌سازی بیشتری به سمت توسعه بازی‌های مستقل قدم بردارند. با افزایش بازی‌های مستقل و کیفیت آن‌ها، صنعت بازی‌سازی ایران می‌تواند قدم‌های بهتر و بیشتری رو به جلو بردارد.»

در مراسم افتتاحیه رویداد، حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز حضور داشت و در سخنان خود به نقش حمایتی بنیاد اشاره کرد و گفت: «صنعت بازی یکی از صنایع پرسود دنیاست. این بخش از صنعت پتانسیل بسیاری برای صادرات دارد و تاکنون چند تیم بازی‌سازی نشان داده‌اند که بازی ایرانی می‌تواند مخاطبان بین‌المللی جذب کند. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از هر رویداد باکیفیتی که باعث رشد صنعت و تیم‌های بازی‌سازی ایرانی شود حمایت می‌کند. همچنین، بنیاد از برگزیدگان این رویداد نیز حمایت کافی برای ورود به بازار تجاری خواهد کرد.»
تمرکز مثبت مجموعه هایی مانند هیولا منجر به توسعه فرهنگ بازی‌سازی دانش‌محور به‌خصوص در زمینه‌های مهجوری مانند بازی‌های رایانه‌ای خواهد شد که برای بخش حرفه‌ای‌تر و کارکشته‌تر بازار سرگرمی‌های دیجیتال به شدت جذاب هستند.
رویداد بازی‌سازی Level Up برآمده از تفکر و اندیشه یک تیم بازی‌سازی مستقل است که توانسته با تکیه بر ارزش‌های فرهنگی و هنری ایرانی محصولاتی را تولید کند که در بازارهای جهانی نیز مخاطبان بسیاری داشته باشند. برگزارکنندگان این رویداد تلاش می‌کنند تا فرهنگ و شجاعت ساخت بازی‌ مستقل را در ایران تقویت کنند تا صنعت بازی‌سازی در ایران غنای بیشتری پیدا کند.
 


گروه های زیر مجموعه فناوری اطلاعات

شبكه اجتماعي
شبكه اجتماعي

آخرین اخبار

لیگ NBA؛ پیروزی وریرز با ثبت یک رکورد جدید
پیروزی صبح امروز تیم گلدن استیت وریرز در لیگ بسکتبال آمریکا با ثبت یک رکورد جدید در NBA همراه بود.
عمر سوما: حامی تیم‌های عرب هستم
عمر سوما مهاجم تیم ملی سوریه می گوید ما در طول بازی بهتر و غالب بودیم اما با یک اشتباه در لحظات آخر شکست خوردیم.
اردن اولین تیم بدون گل خورده در مرحله گروهی
تیم ملی فوتبال اردن نخستین تیمی شد که کارش در مرحله گروهی جام ملتهای آسیا را بدون گل خورده به پایان رساند.
آمار عجیب فلسطین در مرحله گروهی
تیم ملی فوتبال فلسطین در حالی به پایان مرحله گروهی جام ملتهای آسیا رسید که بازیکنانش در گلزنی ناکام بودند.
بازگشت علی امیری به مدیرعاملی نساجی
علی امیری، مدیرعامل مستعفی باشگاه نساجی مازندران به سمت خود در این باشگاه بازگشت.
عراق بدون بازیکن خارجی رو در روی ایران
رسانه‌های عراقی امروز (چهارشنبه) به اتفاق جالبی در ترکیب تیم ملی فوتبال عراق برای رویارویی با ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ اشاره کردند.
اعتراض شدید سوری‌ها به داور دیدار با استرالیا
هواداران تیم ملی فوتبال سوریه که به قضاوت داور دیدار این تیم مقابل استرالیا معترض بودند، به او اعتراض شدیدی کردند.
شانس سردار برای رسیدن به رکورد علی دایی
سردار آزمون این شانس را دارد که امروز در تعداد گل‌های زده به تیم ملی عراق به رکورد علی دایی برسد.
توصیه یک روزنامه عراقی برای شکست دادن ایران
یک روزنامه عراقی ضمن تاکید بر قدرت هجومی بالای تیم ملی ایران تاکید کرد که عراق باید مشکلات خط دفاعی‌اش را برطرف کند.
بازگشت نکونام به نساجی منتفی شد
حضور دوباره جواد نکونام برای سرمربیگری در تیم فوتبال نساجی مازندران به طور کامل منتفی شد.

پر بازدید ترین اخبار امروز

رشته های مرتبط با گردشگری در دانشگاه آزاد اردبیل ایجاد می شود
اردبیل - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از ایجاد هتل اسکول و نیز تاسیس رشته های علمی و عملی مرتبط با صنعت گردشگری در این واحد علمی خبر داد.
کاهش تبلیغات، زنگ خطری برای رسانه های مکتوب
تهران- ایرنا- معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چالش کاهش تبلیغات در حوزه رسانه‌های مکتوب اشاره و تصریح کرد: این چالش طنین‌انداز زنگ خطر بزرگی برای رسانه‌های مکتوب است که سهم 15 درصدی تبلیغات را نصیب آنها کرده است.
نقش‌های ماندگار ˮحسین‌ محب اهریˮ -تصاویر
حسین محب‌اهری بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.
بی‌اخلاقی در ماجرای ازدواج مجدد همسر حججی
به تازگی خبر ازدواج مجدد همسر شهید حججی، واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی داشت. ماجرا از پیام تبریک خانواده شهید محسن حججی به همسر این شهید آغاز شد که به تازگی ازدواج مجدد کرده است.
چمدانی برای کنسول‌ها!
اطلاعات بیش از 7 میلیون گیمر آنلاین به سرقت رفت!